top of page
Caută
Poza scriitoruluiDaniela Teodorescu

Hartia - Aurul Tipografiilor


In prezent si posibil si in viitor, desi nu stim pentru cat timp, ne confruntam cu mai multe “Crize”.

A fost “Criza Pandemica” ce ne-a afectat vizibil pe multi dintre noi atat din punct de vedere fizic cat si mai ales din punct de vedere psihic, adancind in mintea si in corpul nostru o teama cumplita greu de stapanit. Teama legata de ziua de maine, in primul rand daca o vom mai prinde si daca vom avea cu ce resurse sa mergem mai departe. Garantii nu au existat nici pentru job-uri, nici privind continuitatea accesului la hrana si nici pentru sanatate.

Azi am uitat cumva de toate acestea, am trecut “pe coate prin noroi” ca niste adevarati soldati si am dus viata mai departe… sociala si economica. Am luptat fiecare pentru ce are, am scos toate “armele” dar nu ne gandeam nicio clipa ca vom avea de-a face cu arme adevarate in secolul XXI. Dupa ce am fost “ciuruiti”, au aparut alte “crize” … energetica, gaze, mariri excesive de preturi ale carburantului si a modestei paini. Insa, prea putini au vorbit despre majorarea pretului materiei prime folosita de tipografii, respectiv al hartiei.

In Romania nu exista in prezent niciun producator de hartie, fiind dependenti de importuri. In urma unor sondaje efectuate de companiile abilitate, se preconizeaza o relaxare a acestei situatii in a doua jumatate a anului in curs. Aceasta relaxare consta in accesul la materia prima printr-o majorare a capacitatilor de productie la producatorii din Europa, ci nu neaparat a costurilor.

Este trist, dar noi continuam cu speranta si profesionalism,” mergand pe coate” in viitorul ambiguu. Costul pentru transport si pentru hartie s-a dublat sau chiar a crescut de 3 ori mai mult iar termenul de livrare a crescut considerabil. Marii distribuitori de hartie ajung sa fie “Muzee fara exponate” iar clientii, pentru ca nu sunt informati si trec si ei prin momente dificile sustin ca s-au marit preturile si nu mai pot sustine proiectele sau campaniile pentru care au nevoie de materiale promotionale.

Totusi, inca se gaseste un echilibru si o buna comunicare presarata cu rabdare si toleranta, sustinere si perseverenta. Doar asa vom putea face fata perioadei si o putem depasi cu succes.

Mult spor in toate, dragilor, mult respect pentru cei ce nu renunta si gasesc solutii si mult succes celor care o iau de la capat. Viata trebuie sa mearga mai departe si la fel si business-urile noastre.




2 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page