top of page
Caută
  • Poza scriitoruluiDaniela Teodorescu

Puterea unui branding corect



Poate ca nu ne dam seama dar suntem consumatori de brand-uri. Fie ca discutam despre painea pe care o mancam, sapunul pe care il folosim, hainele cu care ne imbracam si chiar masina pe care alegem sa o conducem, alegem de fapt un brand.

Multi se gandesc la impachetare…ce ambalaj sa am, in ce cutie sa imi pun produsele ca sa fie atractive, ce punga sa ofer clientului care imi cumpara produsul, cum sa arate logo-ul meu etc. . Sunt foarte multi antreprenori care lasa pe ultimul loc partea de identitate a brand-ului, sau cel putin componenta de logo, considerand ca nu este atat de semnificativa. Este oare o gandire sanatoasa? Ce vezi prima oara in semnatura unui e-mail, pe un website, pe o factura, pe o prezentare sau un material de promovare? LOGO-ul! Acesta iti defineste afacerea, obiectul de activitate, produsul , da dovada de profesionalism si ofera incredere. Trebuie sa fie un element original, usor de retinut si cu ajutorul lui sa poti fi identificat pe termen lung. Logo-ul poate fi reprezentat fie doar prin text, fie printr-un simbol, fie prin amadoua, dar in niciun caz nu trebuie sa fie incarcat cu denumirea si un slogan kilometric sau o paleta mare de culori.

Apoi, trebuie sa transmiti si prin imagine lucruri pe care nu le poti transmite in mod senzorial. Cum transmiti ca vinzi cafea sau mirosul de cafea? Ex: Logo-ul poate avea o ceasca cu aburi. Cum transmiti ca produsele tale cosmetice contin uleiuri naturale? Ex: Adaugi o picatura de ulei ca simbol la logo. Culorile sunt extrem de importante. Tineti minte Magenta ce succes a avut in campaniile Telekom? Orange stim ca e orange si avem mult exemple de branduri cunoscute pe care aproape toti le cunoastem datorita identitatii lor.


Crearea identitatii de brand este un proces destul de amplu si implica mai multi pasi. Denumirea produsului este extrem de importanta si consta in modul in care transmiti ce reprezinta brand-ul tau, industria din care faci parte sau cum il poate ajuta pe client, dintr-un cuvant. De exemplu: SOAPERY – te duce direct cu gandul la sapun/spalat sau CAR WASH – spalatorie auto; FOOD 4 U – servicii de catering; FRESH FOOD – salate, legume, fructe, proaspat iar lista poate continua.

Evident, un element ce este la fel de important, pozitionat tot pe primul loc in dezvoltarea identitatii de brand il constituie produsul tau si modul in care va arata inainte de ambalare. Forma, culoare, ingrediente, arome si orice element care il poate defini dpdv sensorial. Apoi trebuie sa punem in evidenta ceea ce este nou sau diferit, un punct forte, un avantaj/beneficiu.

Daca simtiti nevoia sa consultati specialisti, nu este nimic gresit. Nu toti oamenii au viziune sau imaginatie, sau inclinatii spre marketing. Investesti la inceput dar o faci pe termen lung. Apoi poti sa te documentezi in ceea ce priveste modul in care poti lansa campanii tintind clar obiectivele tale. Daca ai putina viziune si cateva cunostinte cat de cat tehnice, poti sa iti construiesti singur un logo sau un website. Noi am folosit WIX.com si suntem foarte incantati insa daca ai nevoie de ceva mai complex, cum ar fi un magazin online, ai nevoie de integrari si clar de o echipa de specialisti. Exista insa multi "specialisti" necunoscuti, asa ca ai grija sa iti dai seama cu cine urmeaza sa colaborezi. Verifica portofoliul si cunostintele prin mai multe mijloace: discutii face to face; online; cere un audit al website-ului daca ai iar daca nu, cere sa vezi proiecte similare cu cel pe care il vei avea tu.

Fii precaut pt ca intr-adevar poti pierde timp si bani, iar daca te simti pregatit, te incurajez sa te documentezi singur si sa incepi sa pui in practica ceea ce inveti din tutoriale. Sunt multe tutoriale si cursuri gratuite. Eu recomand acest curs: Fundamentals of digital marketing - Google Digital Garage (learndigital.withgoogle.com) in baza caruia poti lua certificare GOOGLE recunoscuta international. La finalul fiecarui material ai un test si la final un examen online. Daca esti pasionat sigur vei avea SUCCES!


"Dream it and will win it!" - nu stiu daca exista acest motto dar eu sunt inspirata de el :)

SPOOOR

30 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page